Leasing, Najem - pytania i odpowiedzi (FAQ)
Finansujemy niemal każdy sprzęt - od IT, poprzez oprogramowanie, audio-video, foto, CCTV, wyposażenie biura, sprzęt medyczny, gastronomiczny, budowlany aż po hale namiotowe.
Nie finansujemy materiałów eksploatacyjnych, usług montażu i dostawy oraz przedmiotów wymagających rejestracji.
Wnioskować o leasing może każdy podmiot gospodarczy zarejestrowany na terytorium Polski.
W imieniu wnioskodawcy wniosek podpisać może:
- w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej – właściciel;
- w przypadku spółek cywilnych – wszyscy wspólnicy łącznie;
- w przypadku firma kapitałowych - osoba/y wskazana/e do reprezentacji zgodnie z KRS
Po złożeniu wniosku, następuje jego weryfikacja w dziale analiz. Decyzja wraz z dalszą instrukcją zostanie wysłana na wskazany we wniosku adres e-mail.
Po otrzymaniu przez GRENKE poprawnie podpisanej umowy wraz z kompletem wymaganych dokumentów, do dostawcy zostanie wysłana zgoda na wydanie zamówienia. Na jej podstawie dostawca przekaże zamówiony sprzęt.
Okres funkcjonowania firmy jest jednym z czynników wpływających na decyzję. Każdy wniosek rozpatrujemy indywidualnie ale wspieramy w GRENKE również młode, nowo otwarte przedsiębiorstwa.
W przypadku wniosków, w których kwota finansowania nie przekracza 50 000 zł netto standardowo nie wymagamy żadnych dokumentów finansowych. Gdy wartość inwestycji jest wyższa, analityk może poprosić o dodatkowe dokumenty bądź informacje finansowe.
Raty mogą być spłacane w trybie miesięcznym bądź kwartalnym.
W przypadku płatności miesięcznej, jest to 12 faktur w roku. W przypadku płatności kwartalnej, są to 4 faktury w roku.
Prosimy o odświeżenie strony. Zalecane jest używanie przeglądarki Google Chrome.
Minimalne okresy leasingu w GRENKE rozpoczynają się od 18 miesięcy, dla najmu 24 miesiące.
Okres dla leasingu jest ściśle uzależniony od rodzaju przedmiotu leasingu oraz jego stawki amortyzacji.
W umowie leasingu możemy finansować przedmioty o różnych stawkach amortyzacji w ramach jednej umowy. W takim przypadku okres finansowania będzie uzależniony od przedmiotu leasingu, z najniższą stawką amortyzacji. W umowie najmu, co do zasady, możemy finansować dowolne grupy przedmiotów.
Tak, otrzymasz mailowe zawiadomienie o zbliżającym się terminie zakończenia minimalnego okresu umowy wraz z przypomnieniem o konieczności wyrażenia Oświadczenia woli. W ślad za tym, przypomnimy Ci o konieczności złożenia Oświadczenia i określenia sposobu zakończenia lub przedłużenia umowy najmu.
Nie, w umowie FLEXRENT nie ma podanej wartości końcowej. Zgodnie z zapisami umowy, ideą najmu jest używanie i korzystanie z przedmiotów a nie posiadanie ich na własność.
Umowa FLEXRENT polega na korzystaniu z przedmiotu i zapłacie spłacie tzw. rat czynszu (płatność za użytkowanie). Jeśli jednak na koniec umowy wyrazisz chęć zakupu przedmiotu najmu, taka możliwość zostanie dla Ciebie zweryfikowana. Wówczas należy zwrócić się z zapytaniem do Działu Obsługi Klienta.
Na koniec minimalnego okresu umowy FLEXRENT istnieją trzy możliwości jej zakończenia:
- Zwrot sprzętu i zawarcie nowej umowy (urządzenie nowsze, wydajniejsze).
- Przedłużenie umowy i dalsze korzystanie z przedmiotu.
- Zakup sprzętu (jeśli taka możliwość zostanie potwierdzona przez Dział Obsługi Klienta).
Jedną z nich deklarujesz w Oświadczeniu woli przed upływem minimalnego okresu umowy.
Tak, cała rata czynszu z umowy najmu stanowi koszty uzyskania przychodu z działalności.
Umowa, co do zasady, nie przewiduje możliwości wcześniejszego jej zakończenia niż przed upływem minimalnego okresu określonego w umowie. Możesz jednak zwrócić się do Działu Obsługi Klienta o zweryfikowanie możliwości wcześniejszego zakończenia umowy oraz jej rozliczenia.
Wartość wykupu w leasingu Tradycyjnym jest ściśle związana ze stawką amortyzacji przedmiotu i okresem umowy leasingu. Taka kalkulacja rat oraz wykup zostanie przedstawiona przed zawarciem umowy. Co do zasady nie ma możliwości dowolnego kształtowania wartości wykupu dla danego przedmiotu. Istnieje jednak możliwość kalkulacji z uwzględnieniem opłaty początkowej, która wpływa na obniżenie raty i kosztu leasingu. O swoich preferencjach kalkulacji warto poinformować pracownika Grenke przed wykonaniem oferty.
Korzystający ma obowiązek ubezpieczenia przedmiotu przez cały okres trwania umowy. Przedmiot leasingu zostanie włączony za pośrednictwem GRENKE do Ramowego Ubezpieczenia Majątkowego realizowanego przez AXA. W każdym momencie trwania umowy można ubezpieczyć przedmiot we własnym zakresie - należy wówczas przedstawić dowód zawarcia ubezpieczenia na rzecz GRENKE.
Wniosek jest weryfikowany indywidualnie a warunki zależą od wybranego sprzętu lub innych czynników finansowania. Wartości te mogą ulec zmianie. Ostateczne parametry umowy są przekazywane wraz z decyzją.
Identyfikacja danych jest niezbędna w celu potwierdzenia tożsamości, potwierdzenia złożenia wniosku leasingowego, potwierdzenia udzielonych zgód, oświadczeń oraz pełnomocnictw.
Identyfikacja danych odbywa się za pośrednictwem usługi Broker ID, świadczonej przez Autenti Sp. z o.o. W zależności od tego, w jakim banku prowadzony jest rachunek firmowy, identyfikacja odbywa się poprzez jedną z dwóch metod:
- przelew bankowy w wysokości 1 gr. – potwierdzenie danych osobowych przy wykorzystaniu dowodu realizacji płatności elektronicznej;
- identyfikacja bankowa – potwierdzenie danych osobowych w oparciu o informacje pochodzące z usług bankowości elektronicznej po uwierzytelnieniu w systemie bankowości elektronicznej.
Identyfikację wykonać należy korzystając z konta firmowego.
Dane przekazane do GRENKE w wyniku identyfikacji to numer rachunku bankowego oraz dane właściciela konta.
Jeżeli na liście brakuje banku wnioskodawcy, należy wybrać opcję ,,przelew tradycyjny” – identyfikacja danych może wówczas zająć do kilku minut. Nie należy w tym czasie zamykać przeglądarki aż do momentu pojawienia się komunikatu, iż identyfikacja została zakończona pozytywnie.
Pomimo przerwania procesu identyfikacji, wniosek wpłynie do GRENKE – nie będzie jednak mogła zostać wydana decyzja.
W mailu potwierdzającym złożenie wniosku leasingowego, który został wysłany na wskazany adres e -mail, znajduje się link za pośrednictwem którego można dokończyć identyfikację. Link ten ważny jest tylko 24h. Jeżeli link straci ważność lub wystąpi inny problem, skontaktuj się z GRENKE celem przesłania nowego linku.
Format graficzny faktury może nie być obsługiwany. Należy wczytać plik w formacie .jpg lub .pdf. Waga pojedynczego pliku nie może być większa niż 1 MB.
Tak, wczytanie faktury proforma/oferty jest niezbędne do złożenia wniosku. Jeżeli dane z dokumentu, takie jak nazwa przedmiotu oraz dane dostawcy, nie zaczytają się automatycznie do formularza, należy uzupełnić je samodzielnie.
Ważne, aby dla każdego przedmiotu przyporządkować odpowiednia kategorię, która determinuje okres umowy.
Po otrzymywaniu danych z przelewu weryfikacyjnego, jego kwota jest w ciągu 7 dni zwracana na konto wnioskodawcy.
Wniosek jest rozpatrywany niezwłocznie po jego złożeniu w dni robocze w godz. 8:00-16:00. Czas uzyskania decyzji jest zależny od parametrów indywidualnych wniosku.
Umowę z GRENKE można podpisać na trzy sposoby:
- wysyłając podpisaną wersję papierową ją do siedziby GRENKE kurierem bądź Pocztą Polską
- osobiście w jednym z oddziałów GRENKE w obecności pracownika
- elektronicznie, za pomocą certyfikatu podpisu kwalifikowanego
Umowę do 50 000 netto można podpisać elektronicznie tylko przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego – jest on wydawany na koszt GRENKE przy współpracy z firmą Autenti na okres 30 dni.
Otrzymany podpis kwalifikowany umożliwi podpisanie umowy leasingowej na platformie Autenti - przygotowanej wcześniej przez pracownika GRENKE.
Umowę leasingową GRENKE można podpisać elektronicznie wyłącznie za pośrednictwem platformy Autenti przy użyciu certyfikatu podpisu kwalifikowanego Autenti by InfoCert.
Podpis kwalifikowany jest w tym wypadku wydawany na koszt GRENKE.
Zgodę na wydanie sprzętu wysyłamy do dostawcy niezwłocznie po otrzymaniu kompletu prawidłowo podpisanych dokumentów wskazanych w decyzji.
Sposób i czas dostawcy leży po stronie dostawcy przedmiotu.
Tzw. prorata jest dodatkową opłatą za użytkowanie przedmiotu w okresie przed rozpoczęciem trwania umowy. Naliczana jest od daty odbioru sprzętu do faktycznej daty rozpoczęcia trwania umowy.
W przypadku płatności miesięcznej, proprata wyniesie 1/30 raty miesięcznej za każdy dzień użytkowania sprzętu, w przypadku płatności kwartalnej, prorata wynosi 1/90 raty kwartalnej za każdy dzień użytkowania sprzętu.
Egzemplarz umowy podpisany z ramienia GRENKE jest odsyłany do Lesingobiorcy, Najemcy po potwierdzeniu przez niego odbioru sprzętu oraz po wystawieniu przez dostawcę faktury sprzedaży na GRENKE.